نضال بکور ، رئیس هیئت مدیره صنایع غذایی بکور ، از آغاز تأسیس کارخانه تولید شیر خشک با نام سامیلاک با همکاری یک شرکت فرانسوی خبر داد که انتظار می رود ظرف یک سال در حلب تولید آغاز می شود .

  1. نضال بکور ، رئیس هیئت مدیره “صنایع غذایی بکور” ، از آغاز تأسیس کارخانه تولید شیر خشک با نام “سامیلاک” با همکاری یک شرکت فرانسوی خبر داد که انتظار می رود ظرف یک سال در حلب تولید آغاز می شود .

(منبع سایت خبری سوریا العالم)

  1. برگزاری سمینار در اتاق صنعت حلب برای رفع نقص متخصصان جوان صنعت رنگریزی.

مرکز توس عه منابع انس انی و ظرفیت س ازی در اتاق ص نعت حلب برای اولین بار یک دوره آموزش ی رایگان با هدف جوانان ایجاد کرد تا تجربهای در زمینه رنگ آمیزی و تهیه پارچه و نخ فراهم کند که به دلیل شرایط فعلی از کمبود فنی کافی رنج می برند.

(منبع سایت خبری المشهد)

  1. ارزش فروش کارخانه فرش حلب تا پایان دهمین ماه سال جاری بیش از ۹۷ میلیون لیر بود.(فرصت سرمایه گذاری(

مدیر کارخانه فرش حلب رامی معمو اظهار داش عت که تا تاریخ ۳۱/۱۰/۲۰۲۰ ، ارزش فروش فرشهای پش عمی (۵۵۹،۴۴۸،۹۷( لیر برای مقدار( ۲۹۲،۷۸۵۶ متر مربع( ، در حالی که ارزش فروش در س ال ۲۰۱۹ به( ۴۵۰،۰۵۵،۶۵( رس یده اس ت برای مقداری (۰۸۸،۶۵۹۴ متر مربع( از فرش پش می ، توض یح می دهد که کارخانه فرش حلب وابسته به شرکت عمومی صنایع پشم و فرش است و فرشهای پشمی ، چادرها و پارچههای ضد آب تولید می کند .

با توجه به برنامههای آینده برای بازگرداندن روند تولید کارخانه ، “معمو” توضعععیح داد که یک برنامه سعععرمایه گذاری برای مطالعه خط تولید یکپارچه فرشهای پشمی برای سال ۲۰۲۱ تهیه شده است.

(منبع سایت خبری روزنامه الثوره)

  1. مدیرکل سازمان سرمایه گذاری: مزایا و مشوقها در شهرها و مناطق صنعتی برای تشویق بازگشت مهاجران. (فرصت سرمایه گذاری(

سازمان سرمایه گذاری سوریه همچنان به ارائه مشوق ها و تسهیلات سرمایه گذاری بیشتر برای حمایت و تحریک بخش صنعتی و حمایت از محصول صنعتی محلی برای تسهیل بازگشت مهاجران به کشور می پردازد.

مدیر کل س ازمان س رمایه گذاری ، مدی دیاب تأیید کرد که این مزایا و مش وق ها با اولویت دادن به تقس یم بندی ها ، عدم الزام س رمایه گذار به پرداخت مبلغ اقساط اول و همچنین دادن مهلت به سرمایه گذار تا شروع تولید ، علاوه بر افزایش دوره جمع آوری اقساط به ۲۰ سال ، خلاصه شده است. این کالاها در برنامه یارانه نرخ بهره گنجانده شده است ، به طوری که دولت ۷ درصد از نرخ سود تعیین شده برای وام هایی را که برای تأسیس کارخانه ها و تجهیز آنها به تجهیزات و ما شین آلات لازم برای تولید ، تو سعه یا باز سازی اعطا می شود ، تحمل می کند .۲۵ برنامه در این زمینه تا به امروز راه اندازی شده ا ست و این امکانات شامل مجموعه ای از مجوزها ا صل عدم تمرکز به مدیران صنایع در ا ستانها و شهرهای صنعتی برای تأمین خوا سته های صنعتگران و سرمایه گذاران و صدور کلیه تصمیمات لازم در زمینه صدور مجوز در این زمینه و همچنین اجازه دادن به رئیس بخش صنعتی در سازمان سرمایه گذاری سوریه برای صدور تصمیمات صدور مجوز صنعتی برای پروژه های سرمایه گذاری واقع در استانهایی که در آنها اداره سرمایه گذاری سوریه شعبه ندارد ، تفویض شد.

(منبع سایت خبری روزنامه المشهد)

  1. با نرخ ر شد ۹ در صدی ن سبت به مدت م شابه سال گذ شته ، شرکتهای بیمه حق بیمه خود را بردا شت می کنند. (فر صت سرمایه گذاری(

گزارش منتشر شده توسط سازمان نظارت بر بیمه در طی نیمه اول سال جاری نشان داد که کل حق بیمههای کسب شده توسط کلیه شرکتهای بیمه در کلیه شاخه های بیمه در نیمه اول سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۲۰ میلیارد لیر بوده است که رشد ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، که در آن حق بیمه بوده است نیمه اول سال گذشته ۱۸ میلیارد لیر بود.

(منبع سایت خبری روزنامه سوریا ستبس)

  1. شروع کارهای زیرساختها پروژه شهرک نمایشگاه خودرو شهر در دویر در حومه دمشق.

(منبع سایت خبری سانا)

  1. وزیر کشاورزی: تأمین چهل هزار تن کود ، که ۷۵ درصد نیاز به کشت گندم را تأمین می کند.

مهندس ح سان قطنا ، وزیر ک شاورزی و ا صلاحات ار ضی ، اعلام کرد که ک شاورزان برای این ف صل مقادیر زیادی ازکود و حدود ۷۰ در صد از نیاز سوخت خود را تأمین کرده اند ، این نش ان می دهد که وزارتخانه اجازه داده اس ت برنامه کش اورزی را به نفع محص ول گندم کنار بگذارد و خواس تار کش ت هر اینچ گندم برای اطمینان از خودکفایی این محصول استراتژیک است.

(منبع سایت خبری سانا(

  1. ضرورت اصلاح سیستم داخلی اتاقهای کشاورزی و باید رفتار با آنها مانند اتاقهای بازرگانی و صنایع باشد.

اتاق کشاورزی دمشق و حومه آن چشم انداز خود را با توجه به شرایط و تواناییهای فعلی فدراسیون اتاقهای کشاورزی سوریه در آخرین جلسه اتحادیه ارائه داد .

برخی از جنبه های آن ، “برای معامله از نظر درآمد بازاریابی کشاورزی مربوط به بخش خصوصی کشاورزی و اصلاح قانون ۱۲۹ ، به طوری که مشخص شده است که کار آن می تواند شهرها و کشورها را تحت پوشش قرار دهد ، و اصلاح سیستم داخلی مطابق با تصمیمات صادر شده مانند تصمیم مالی ، قراردادها ، حسابداری و وام ها با برخی اصععلاحات در آن مطابقت با واقعیت فعلی ، و توسعععه منابع اتاقهای کشععاورزی و غذایی ، و این که همانند سععایر اتاق ها (تجارت و صععنعت( از امتیازات مقامات دولتی برخودار باشد.

(منبع سایت خبری روزنامه الثوره)

  1. یک شرکت سوری از پرینتر سه بعدی برای تولید اندام مصنوعی برای مجروحان استفاده می کنند.

(منبع سایت خبری B2B(

  1. بازدید نخست وزیر از واحد های تقطیر نفت خام /۲۲/ و/ ۱۰/ پالایشگاه حمص.

مهندس حسین عرنوس نخست وزیر از واحد های تقطیر نفت خام شماره/۲۲/ و/ ۱۰/ توسعه یافته پالایشگاه حمص بازدید کرد.

(منبع سایت خبری سانا)

  1. انهدام دو دکل انتقال برق در حسکه منجر به قطع برق شد.

انهدام دو دکل انتقال برق در خط اصلی الطبقه – البواب “۲۳۰ ک. ف” در حسکه ظهر امروز باعث قطع برق استان شده است.

مهندس “انور عکله” مدیر کل شرکت برق حسکه به خبرنگار /سانا/ تصریح کرد: حملات تروریستی در سال های گذشته آسیبی به دکل های انتقال برق وارد کرده که امروز دو دکل از خط اصلی انتقال برق در جنوب غرب استان منهدم شد، امری که منجر به قطع برق استان شده است.

 (منبع سایت خبری سانا)

  1. پاکسازی دور قلعه حلب و کاشت درخت در روز جهانی داوطلب.

گروهی از داوطلبان در یک کارزار پاک سازی اطراف قلعه حلب و کا شت تعدادی از سایتها به منا سبت روز جهانی داوطلب و در فعالیتهای سازمان یافته تو سط وزارت امور اجتماعی و کار و فرمانداری حلب شرکت کردند.

وزیر امور اجتماعی و کار ، سلوی عبدالله و حسین دیاب ، فرماندار حلب ، به داوطلبان کمپین پیوستند که تعداد آنها ۷۰۰ داوطلب از دمشق و حلب بود.

داوطلبان در دو گروه توزیع شدند ، گروه اول دور قلعه تاریخی حلب را که از هر طرف احاطه شده بود تمیز و زیبا کردند و گروه دوم درختان را در مجاورت میدان “ابو فراس الحمدانی” در ورودی غربی حلب که به جز راه بین المللی حلب – دمشق به دمشق منتهی می شود ، کاشت.

(منبع سایت خبری هاشتاگ)

  1. محصولات دست ساز خلاقانه برای چهل زن در بازار کریسمس در دمشق بعنوان (دست در دست).

(منبع سایت خبری سانا)

  1. نگهداری و بازسازی تعدادی از پارکها و باغها در داخل شهر حمص.

(منبع سایت خبری سانا)

  1. شروع اجرای یک پروژه بهداشت برای خیابانهای محلههای حسکه با ارزش بیش از یک میلیارد لیر سوریه.

(منبع سایت خبری روزنامه الفرات)

  1. سندیکا ساخت و ساز: ۵۰ درصد کارگران بیکار هستند ،و علت آن گرانی مواد است.

(منبع سایت خبری روزنامه الاقتصاد الیوم)

  1. وزارت بهداشت: ثبت /۸۷/ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا.. بهبودی /۶۸/ نفر مبتلا به این ویروس پنج فوت در کشور.

طبق أمار رسمی وزرات بهداشت تا تاریخ ۰۵-۱۲-۲۰۲۰

فوت شدگان

بهبود یافتگان

موارد ثبت شده

 ۴۴۲

 ۳۸۷۹

 ۸۳۲۰

 (منبع سایت خبری وزارت بهداشت(

 

  1. نرخ ارز لیر سوریه در روز یک شنبه ، کاهش جدیدی را ثبت کرد.

حلب                             خرید                     فروش

 ۲۷۱۰                   ۲۶۸۰                         ۱۵:۳۱ 

 (منبع سایت خبری اللیره الیوم)