صادرات به سوریه و نحوه  صادرات و تجارت با سوریه

صادرات به سوریه – کشور سوریه بازار بکر و بزرگ صادراتی برای محصولات و کالاهای ایرانی است با توجه به وضعیت کشور سوریه به دلیل تحریم های صورت گرفته از سوری آمریکا و همچنین مصوبه هیئت دولت سوریه مبنی بر ممنوعیت واردات کالا از کشور ترکیه و از سویی دیگر رقابتی تر  شدن قیمت کالاهای تولید شده در ایران ، کالاهای ایرانی توان رقابتی بالایی با محصولات مشابه خارجی خود دارند.در این مقاله از دفتر تجارت ایران و کشورهای عربی با این مقوله آشنا خواهید شد.

برای صادرات به سوریه تولیدکنندگان ، صادرکنندگان و سرمایه گذاران ایرانی میتوانند در حوزه های انرژی ، صنایع ساختمانی ، تجهیزات پزشکی ، صنایع و تجهیزات زیر ساختی و صنایع دامی و غذایی با اولویت بیشتری برای سرمایه گذاری در سوریه ، یا صادرات به سوریه مدنظر داشته باشند.لازم به ذکر است با توجه به حجم بازسازی با سرعت بالای کشور سوریه و بکر بودن صادرات به دمشق و شهرک های صنعتی بزرگ در حلب سوریه و بازار این کشور و با توجه به شرایط کنونی بازار اقتصادی کشور ایران،بهترین راه برای درآمد ارزی و توان مقابله با نرخ دلار جهانی، صادرات و ورود به بازار سوریه است.گزینه مناسب برای تولید کنندگان و صادر کنندگان ایرانی صادرات و تجارت با سوریه می باشد.

 صادرات در کنار انتقال تکنولوژی و فناوری یکی از مهم ترین ارکان تجارت بین المللی است که از اهرم های مهم سیاست بین الملل نیز به شمار می آید. تقویت صادرات می تواند توسعه اقتصادی صنایع را تسهیل کند و این امر با شناسایی بازارهای جدید و معرفی مشتریان امکان پذیر خواهد بود. ما در دفتر اقتصادی ایران در سوریه کنار شما هستیم تا مسائلی از جمله شناسایی بازار سوریه ، صادرات به سوریه و حمل و نقل به سوریه را برای شما تسهیل کنیم.

صادرات به سوریه

کشور سوریه پس از سالها جنگ داخلی هم اینک ظرفیت های بسیار زیاد و فراوانی برای بازسازی در تمام بخش ها اعم از زیرساختی و خدماتی را دارا می باشد. جمعیت ۱۷ میلیونی(۲۰۱۹) کشور سوریه بازار مصرف بسیار بزرگی را در اختیار صادرکنندگان به سوریه قرار می دهد تا بتوانند با صادرات به سوریه تجارت خود را گسترش دهند. نفوذ سیاسی کشور ایران در سوریه بسیار زیاد بوده و میتوان گفت که در منطقه آسیا کم ‌نظیر می باشد، از این رو فرصت بسیار مناسب و خوبی برای صادرکنندگان کالا و خدمات ایرانی به سوریه بوجود می آورد.

رقبای اصلی کشور ایران در منطقه خاورمیانه مانند کشور ترکیه، از ورود به اقتصاد سوریه توسط دولت منع شده اند، بنابراین نمی‌توانند در اقتصاد سوریه نقشی زیادی ایفا کنند. کشور مصر که از اصلی ترین رقیب های تهران در بازار سوریه است نیز توان صنعتی قابل توجهی که بتواند در اقتصاد سوریه تاثیر گذار باشد ندارد و کیفیت کالاهای تولیدی آنها پایین است.

میتوان متذکر شد که رقیب اصلی اقتصادی تجاری ایران در بازار تجارت با سوریه ؛ کشور روسیه می باشد، اما کالاهای تولید شده در روسیه در مقابل با کالاهای تولیدی ایران بسیار گرانتر بوده و روسیه توان رقابت با کالاهای ارزان ساخت ایران را برای صادر کردن به سوریه ندارند. همچنین موقعیت جغرافیایی کشور سوریه و دسترسی تجار سوری به تجار اروپایی و کشورهای قاره آفریقا باعث باز شدن دریچه های جدیدی پیش روی فعالان اقتصادی در ایران می شود تا بتوانند به بازار اروپا و آفریقا نیز دسترسی پیدا کنند.

صادرات به سوریه

دفتر تجارت ایران و کشورهای عربی در کلیه خدمات ثبت شرکت در سوریه ، اعطای نمایندگی در سوریه ، حمل و نقل به سوریه ، صادرات به سوریه و همچنین انجام خدمات سرمایه گذاری در سوریه آماده ارائه مشاوره می باشد.

صادرات به سوریه از زبان رسانه های دیگر

اگر به دنبال صادرات به سوریه هستید باید بدانید که بعداز اتمام بحران هفت ساله کشور سوریه، اینک حدود ۱ سال است که این کشور دوران بازسازی خویش را شروع کرده است و طی سال های پیش همواره خواستار تامین کالا از کشورهایی بوده است که از بازار تولید و قدرت تامین بالایی برخوردار باشند. این ویژگی ها در منطقه تنها ایران و ترکیه را شامل می شود. برای تجارت با سوریه و صادرات به سوریه در نظر داشته باشید که تعرفه های رسمی گمرکی بین دو کشور بین ۱ تا ۴ درصد است و در زمینه مواد اولیه صنایع به صفر درصد نیز رسیده است.

صادرات به سوریه
خبرگزرای ها درباره صادرات به سوریه چه می گویند؟

صادرات به سوریه : در هفت ماهه امسال صادرات جمهوری اسلامی ایران به سوریه در حدود ۸۰ درصد از حیث ارزشی دارای رشد است. از لحاظ وزنی نیز این صادرات ۶.۵۳ درصد ارتقاء را نشان می دهد.

به نقل از اقتصاد آنلاین به گزارش ایسنا: در ۷ ماهه سال قبل ۱۰.۶ هزار تن فرآورده به سوریه صادر گردیده که‌این مقدار در زمان شبیه امسال به ۱۱.۳ هزار تن رسیده.

مهم‌ترین اقلامی که دربرگیرنده صادرات به سوریه گردیده اند را دربرگیرنده مواد شیمیایی، تکمیل کننده‌های دارویی، شیرخشک، شیرآلات بهداشتی، خشکبار، ماشین آلات و دستگاه‌های منحصربه‌فرد آسیاب کردن، اجزای توربین، تجهیزات پزشکی، لوله‌های مسی و روغن پایه معدنی هستند. در بخش تولید کشاورزی نیز در اقلامی مانند خربزه و حتی سیب زمینی ما به کشور سوریه صادرات داشته ایم.

تولیدات ایرانی و صادرات به سوریه

نائب رئیس سازمان توسعه تجارت در رابطه صادرات کالا به دمشق اذعان کرد: مدتی میباشد که بر طبق تصمیمات گرفته گردیده در سوریه به خواسته حمایت این مرز و بوم از ایجاد داخلی، واردات بعضی کالاها مانند تولیدات لبنی و شیرینی و شکلات ممنوع شده ‌است که اما این ممنوعیت برای تمام کشورها لحاظ می گردد.

ایشان خاطر نشان کرد: به جز ۸۸ قلم کالای صادراتی سایر کالاهایی که به کشور سوریه صادر گردیده اند دارای تعرفه ۴درصد می باشند و بر طبق توافقات دو کشور قرار بر آن شده است که هیچ سیرتکامل ممنوعیتی برای صادرات یکدیگر تصویب نکنند ولی در رابطه با کالاهایی که فعلا ممنوعیت وارد نمودن آن‌ها در سوریه مطرح می باشد قرار است در قالب مسافرت نائب رئیس اولیه رئیس جمهوری پیگیری‌هایی در این مورد صورت پذیرد تا این کالاها نیز در لیست صادرات به سوریه قرار گیرند.

در مقاله های دیگر نحوه صادرات به سوریه را با جزئیات شرح خواهیم داد.

برای ثبت اطلاعات تجاری و مشاوره کسب و کار در سوریه از آدرس زیر اطلاعات خود را ثبت کنید :

www.ISeconomy.Com

آدرس سایت رسمی دفتر تجارت ایران و کشورهای عربی

www.tradetejarat.com

باتوجه به تکمیل شدن ظرفیت کانال یک و دو و سه دفتر اقتصادی حلب سوریه لذا لینک کانال چهارم را خدمتتان ارسال می نماییم

https://chat.whatsapp.com/BofZWXlu1oi1kLyaoBKkij

آدرس کانال تلگرامی دفتر تجارت ایران و کشورهای عربی

https://t.me/Iransyriaeconomy