اتحادیه داروسازان در تلاش است تا کارخانه برای تولید سرنگ در حومه دمشق راه اندازی کنند.(فرصت سرمایه گذاری در سوریه)

یکی از اعضای “اتحادیه داروسازان سوریه” ، جهاد وضیحی ، اعلم کرد که در حال حاضر کار برای ایجاد یک کارخانه سرنگ وابسته به اتحادیه در حال انجام است و زمین در “شهر صنعتی عدرا” در حومه دمشق خریداری شده است.

وضیحی تأیید کرد که اتحادیه چندین مرحله در پروژه کارخانه سرنگات برداشته است ، اما این موضوع به زمان نیاز دارد ، زیرا هر مرحله نیاز به تأیید وزارتخانه های مربوطه دارد.

وضیحی اعلام کرد که پروژه انبار داروی اتحادیه در اوایل سال گذشته ۲۰۲۰ آغاز شده است و داروها در بیشتر داروخانه ها ، به ویژه در دمشق توزیع می شود.

یکی از اعضای شورای اتحادیه خاطرنشان کرد که اکنون حدود ۲۲۰۰۰ داروساز در سوریه زندگی می کنند و ۸۰٪ آنها زن هستند ، که نشان می دهد حقوق بازنشستگی داروساز در حال حاضر ۳۵۰۰۰ لیر سوریه است.

وزارت بهداشت اخیراً قیمت ۱۴۰۰ قلم دارویی را از ۱۱ هزار و ۸۰۰ قلم دارویی ، بین ۶۰ تا ۵۰۰ درصد افزایش داده و سپس به دلار ۷۰۶ لیر به جای ۴۳۸ لیر اعتماد کرده است ، قبل از اینکه بانک مرکزی نرخ ارز را دوباره به ۱۲۵۶ لیر سوریه برساند و دوباره قیمت ها را تنظیم کند.

به گفته زهیر فضلون ، رئیس شورای علمی صنایع دارویی ، ۷۰ درصد مواد اولیه تولید دارو با دلار بازار موازی واردات می شود ، زیرا خرید هر ماده اولیه وارداتی با قیمت تعیین شده توسط بانک مرکزی سوریه تأمین نمی شود.

(منبع سایت خبری سوریا العالم)