کارخانه پسماند خشک ” وادی الهده ”  در لاذقیه روزانه تقریباً ۱۵ هزار تن کود تولید می کند.(فرصت سرمایه گذاری در سوریه)

مدیریت پسماند جامد در استان طرطوس در طول سال ۲۰۲۰ با مشکلات و دشواری های انتقال زباله روبرو شده است ، از جمله کمبود مکان در استان طرطوس برای ایجاد محل دفن زباله بهداشتی جایگزین محل دفع زباله در ” وادی الهده” و مقدار زباله در طی سال های گذشته بسیار افزایش یافته است. ، علاوه بر کمبود مکانیسم انتقال زباله از محل جمع ، برای بدتر کردن این ، این امر توسط مهندس وسام عیسی ، مدیر بخش مواد جامد در طرطوس توضیح داده شد ، وی ادامه می دهد که بیشتر واحدهای اداری به کمپرسور ، بالابر ، تراکتور و سایر تجهیزات احتیاج دارند ، زیرا بیشتر آنها قدیمی و فرسوده هستند و شوراهای شهر و شهرداری نیز به کارگران نظافت احتیاج دارند.

کارخانه ” وادی الهده “همچنین با سرمایه گذاری نسبی برای مرتب سازی و بهبود کیفیت مرتب سازی از طریق روش بازیافت و مرتب سازی مواد جدا از کیسه های پلاستیکی ، نایلونی ، آلومینیومی ، مقوایی ، شفاف و رنگی ، برای افزایش بازده مواد تلاش می کنند.

کود حاصل با قیمت های یارانه‌ای (۳۰۰۰) لیر هر تن ، به شهروند فروخته می شود و به صورت رایگان برای خانواده های معظم شهدا و مجروحان حداکثر سقف برای هر شهروند ۵ تن است ، در حالی که این کارخانه ۱۰ تا ۱۵ هزار تن در روز تولید می کند.

(منبع سایت خبری روزنامه الوحده)