بررسی برای فعال کردن شورای مشترک بازرگانان سوریه و الجزایر آغاز می شود

نمیر وهیب الغانم ، سفیر سوریه در الجزایر ، با تأیید اینکه موضع الجزایر در قبال سوریه بسیار مثبت است ، جلساتی را که با مقامات در آنجا داشت “مفید” توصیف کرد.

الغانم اعلام کرد که “طرف الجزایری در طول جلسه ضرورت فعال سازی مجدد شورای مشترک بازرگانان را پیشنهاد کرد و این موضوع بلافاصله با آن شروع به کار کرد.” وی افزود: “می توان گفت که یکی از نتایج این جلسه شروع (کار) برای فعال کردن شورا ، همانطور که با مقامات مربوطه در میان گذاشته شد. “وی گفت که” بخش خصوصی برای فعال سازی مجدد ارتباطات تجاری ضروری است ، به ویژه با توجه به اقدامات ناعادلانه اجبار علیه سوریه “.

الغانم به آنچه وزیر تجارت الجزایر در مورد تمایل کشورش برای فعال سازی مجدد روابط اقتصادی و تجاری بیان کرد ، اشاره کرد ، زیرا وی تأکید کرد که زمان دیدن کالاهای الجزایر در بازار سوریه و کالاهای سوریه در بازار الجزایر است برای دستیابی به این هدف ، لازم است توافقات اقتصادی دوجانبه امضا شده بین دو کشور دوباره فعال شود.

الغانم به آنچه وزیر الجزایر اشاره کرد اشاره کرد که سوریه اکنون در مرحله بازسازی است و در حال حاضر به نیازهای بازسازی احتیاج دارد و الجزایر توانایی و تمایل به شرکت در این روند را دارد ، و چندین منطقه ، به ویژه در زمینه سیمان و آهن ، و مازاد آن است. در میلیون ها تن سیمان تخمین زده می شود و الجزایر در حال حاضر در مرحله امضای توافق نامه منطقه آزاد آفریقا است ، و زمینه را برای الجزایر فراهم می کند. دروازه سرمایه گذاران سوری به آفریقا ، اجازه می دهد تا به ۱.۲ میلیارد نفر خدمات ارائه دهد ، و سوریه همچنین می تواند دروازه آسیایی سرمایه گذاران الجزایری باشد.

سفیر سوریه در الجزایر توضیح داد که حجم مبادلات تجاری در سالهای قبل از جنگ تا حدودی قابل قبول بوده است ، البته زیر حد انتظار ، زیرا حجم مبادلات تجاری بین سوریه و الجزایر قبل از سال ۲۰۱۱ تقریباً به ۶۰۰ میلیون دلار در سال با اولویت در تراز تجاری: به نفع سوریه ، که کالاهای غذایی ، داروها ، منسوجات ، گندم ، منسوجات ، پنبه ، لباس ، کفش و سایر کالاها را به الجزایر صادر می کرد ، در حالی که سوریه مواد شیمیایی را از الجزایر وارد می کرد.

(منبع سایت خبری الاقنصاد الیوم)