گفتگوهای سوریه و اردن برای فعال‌سازی روابط همکاری اقتصادی و فعال سازی مبادلات تجاری و ترانزیتی بین دو کشور

وزیر تجارت داخلی و حمایت از مصرف کننده ، طلال البرازی و رئیس اتاق بازرگانی در اردن ، نائل کباریتی ، در مورد راه‌های تقویت و توسعه روابط همکاری اقتصادی و مبادلات تجاری بین سوریه و اردن گفتگو کردند.

وزیر البرازی در دیدار خود با هیئت اتاق بازرگانی اردن ، آمادگی سوریه را برای ارائه انواع حمایت‌ها و تسهیلات لازم برای فعال کردن حرکت همکاری اقتصادی و مبادلات تجاری بین دو کشور ، به ویژه تجارت ترانزیت ، تأیید کرد. ترانزیت در فعال کردن حرکت کالاها بین دو طرف و بازارهای کشورهای دیگر نقش حیاتی و مهمی دارد.

وزیر البرازی بر اهمیت برگزاری دیدارها و جلسات تجار و اعضای اتاق بازرگانی اردن و سوریه و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک و جشنواره های خرید بین دو طرف که کالاهای ملی و محصولات مورد نیاز بازارها و ایجاد پروژه های سرمایه گذاری دو کشور را تأمین می کند ، تأکید کرد.

کباریتی به نوبه خود بر حساسیت و آمادگی فعالیت‌های اقتصادی در اردن برای فعال کردن حرکت مبادلات تجاری بین اردن و سوریه و کار بر روی انتقال کالا به بازارهای دو کشور و رفع همه موانع و مشکلات تأکید کرد تا به بهترین شکل همکاری و تقویت بین فعالیت های مختلف اقتصادی و صنعتی بدست آبد.

(منبع سایت خبری الوطن)