پس از۱۰ سال وقفه “سیمان حلب” به زودی تولید خود را آغاز می کند.(از دست رفتن فرصت سرمایه گذاری که بارها دفتر اقتصادی ایران در حلب به آن اشاره نموده بود)

پس از بیش از ده سال وقفه به علت جنگ علیه سوریه، شرکت دولتی “العربیه برای صنعت سیمان و مصالح ساختمانی” در حلب در حال بازگشت به کار است.

پیش بینی شد که کارخانه سیمان حلب در ظرف چهار ماه به تولید روزانه سه هزار تن سیمان شروع خواهد کرد. که انتظار می رود بیشتر نیازهای منطقه شمالی به سیمان را برآورده کند.

مدیر شرکت سیمان و مصالح ساختمانی مهندس المثنی السرحانی اظهار داشت که یک پروژه رایگان از طرف یکی از کشورهای دوست برای راه اندازی خط تولید پنج هزار تن سیمان در روز ، در مرحله مطالعه نهایی است. که در حال حاضر مراحل نهایی آماده سازی برای آغاز اجرای آن در حال انجام است.

السرحانی خاطرنشان کرد: تولید شرکت‌های دولتی سیمان به ده هزار تن در روز رسید. که شرکت دولتی سیمان طرطوس دو هزار تن در روز  تولید می‌کند و شرکت دولتی حما پنج هزار تن در روز تولید می کند. در حالی که تولید کارخانه سیمان عدرا به سه هزار تن می رسد. با بیان اینکه نیاز بازار محلی بیش از ۱۵ هزار تن در روز است. لازم به ذکر است کارخانه بخش خصوصی البادیه حدود ۲۰٪ از نیاز بازار محلی سوریه را تأمین می کند.

مدیر کل شرکت اظهار داشت که هزینه های زیاد ناشی از نرخ ارز بالا و پیامدهای تحریم ناعادلانه کشور ، سود را به ۸٪ کاهش داد.

مهندس السرحانی بر اهمیت نقش موسسه در مرحله بازسازی و لزوم کاهش هزینه ها و افزایش نرخ تولید برای رسیدن به سطح مورد نیاز برای دستیابی به بازدهی خوب برای موسسه و شرکت های وابسته ، تأکید کرد.

(منبع سایت الثوره)