مجلس شورای ملی لایحه جدید قانون سرمایه گذاری را تصویب نمود. ( ترجمه فارسی قانون سرمایه گزاری جدید به زودی در سایت دفتر اقتصادی ایران در حلب ارایه خواهد شد.)

مجلس شورای ملی سوریه، در بیست و سومین جلسه از دومین جلسه عادی خود که به ریاست حمودا صباغ ، رئیس مجلس برگزار شد. لایحه سرمایه گذاری جدید را تصویب کرد. و به قانون تبدیل شد.

درخواست های برخی از نمایندگان مجلس درباره مواد پیشنویس این قانون در این نشست مورد بررسی قرار گرفت. و سپس این پیشنویس به تصویب رسید و به یک قانون تبدیل شد.

از برجسته ترین اصلاحات جدید در پروژه تصویب شده توسط شورا ، اصلاح ماده ۳۴  است. که به موجب آن اظهار می دارد: “یک مرکز داوری مستقل در فدراسیون اتاقهای بازرگانی سوریه به نام فدراسیون داوری اتاقهای سوریه ایجاد خواهد شد. و در صدد رسیدگی به اختلافات مدنی و تجاری ناشی از سرمایه گذاری می‌کند. که فدراسیون، سیستم داخلی مرکز داوری تعیین می کند. مجلس همچنین با اکثریت آرا با القای مواد ۳۵ و ۳۶ متعلق به مرکز داوری مستقل موافقت کرد.

دکتر محمد سامر الخلیل ، وزیر اقتصاد و تجارت خارجی ، تأکید کرد که لایحه سرمایه گذاری جدید ، که طی چندین جلسه مورد بررسی قرار گرفت، بسیار مهم است. و یک پروژه مهم ، مدرن و جذاب برای سرمایه گذاری های خارجی و داخلی می‌باشد. در پایان جلسه ، رئیس شورا بر اهمیت بحث هایی که طی چندین جلسه لایحه جدید سرمایه گذاری انجام شد ، تأکید کرد.

وی به اهمیت فراوان قانون جدید برای سرمایه گذاری در “تقویت روند توسعه و حمایت از اقتصاد ملی” اشاره کرد.

(منبع سایت آژانس خبری سانا)