در این مطلب طرح تجاری مطرح شده است که در حال حاضر در حال فعالیت میباشد و سرمایه گذاران این کسب و کار برای افزایش کیفیت و گسترش فعالیت خود نیازمند سرمایه گذار هستند که در ادامه به توضیح پروژه و موارد زیر پرداخته شده است :

  • مقدمه و توضیح طرح تجاری
  • معرفی پروژه استخراج کوپه سنگ
  • موقعیت مکانی
  • شرح فعالیت و وضعیت موجود
  • اهداف و آینده نگری پروژه
  • تهدیدات و پاسخ های پروژه
  • احتیاجات فعلی
  • اطلاعات تماس

در این پروژه سرمایه گذاران ایرانی نیز شرکت دارند که براحتی میتوانید با ایشان ارتباط بگیرید و در مورد چگونگی پروژه اطلاعات لازم را کسب نمایید.

مقدمه و توضیح طرح تجاری

استفاده از سنگ آهکی نما در سوریه قدمت بسیار زیادی دارد. مردم سوریه از این سنگ در موارد زیادی از جمله ساخت دیوار به عنوان آجر، شن و سنگ ریزه برای پوشش زمین، و سنگ برش خورده برای نمای ساختمانها استفاده می کنند. یکی از دلایل رغبت مردم در استفاده از این سنگ، سفید بودن و همچنین عمر طولانی این سنگ در نما است. لازم به ذکر است که این سنگ با گذشت زمان به عنوان سنگ عتیق (قدیمی) هم خرید و فروش می شود و بسیاری از ساختمانهای قدیمی به دلیل استفاده از این سنگ، نمای بسیار جذابی دارند.

  

کشور سوریه دارای منابع معدنی بسیار متفاوتی است و معادن سنگ از جمله منابع معروف در سوریه است. مناطق مختلفی در این کشور دارای معادن سنگ هستند؛ از جمله استان لاذقیه با داشتن منابع سنگ مرمر، استان ادلب با سنگ مرمر و گرانیت، و استان حلب با معادن سنگ نما.

در استان حلب، نوع سنگ هر منطقه با منطقه دیگر از نظر استحکام و نوع استفاده آن تفاوت دارد. برای مثال، منطقه خان‌السبیل دارای سنگ معدن مناسب برای تولید شن و ماسه است، و منطقه نبل و میاسه به داشتن سنگ مستحکم نما و میزان سفیدی آن معروف هستند.

در حال حاضر، افراد زیادی در منطقه میاسه و نبل اقدام به استخراح کوپه سنگ می کنند؛ ولی به دلیل استخراج سنگ از طرق سنتی با استفاده از مواد منفجره، تولید کوپه سنگ بسیار نامرغوب و هدر رفت معدن بسیار زیاد است. برای مثال، برای تولید سه محموله سنگ مناسب فروش، بیش از ده محموله سنگ به همان وزن از بین می رود که این مسئله باعث کاهش عمر معدن و تخریب منابع طبیعی می‌شود.

 

 

معرفی پروژه استخراج کوپه سنگ

موقعیت مکانی پروژه

معدن سنگ میاسه در حاشیه شهر نبل، از توابع حومه شمالی استان حلب در شمال سوریه واقع شده است. این منطقه به محیط کوهستانی خود ولی با داشتن معادنی با ارتفاع کم حد اکثر ۱۰ متر معروف است که این عامل، باعث سهولت برداشت سنگ از این معادن می گردد.

 

شرح فعالیت و وضعیت موجود

در حال حاضر، گروهی متشکل از تیم مدیریت و نظارت به همراه ۴ نفر کارگر مجرب در زمینه برداشت سنگ با مدیریت آقای علی عموره از ساکنان منطقه، با امکانات محدودی در حال برداشت از معادن و تولید کوپه سنگ هستند. امکانات فعلی این تیم شامل یک دستگاه لودر کاترپیلار مدل ۵۵، یک دستگاه کامیون کمپرسی ۲۰ تنی، و ادوات لازم برای حفاری از جمله یک کمپرسی تولید هوای دیزل و دریل حفاری است. میزان سرمایه اولیه برای شروع این پروژه که توسط سه شریک تأمین شده، بالغ بر ۱۷۰ میلیون لیر سوریه برابر با حدود ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می باشد.

با امکانات ذکر شده، تولید روزانه معدن به طور متوسط مابین ۳ الی ۴ محموله قابل فروش سنگ به ارزش تقریبی هر محموله ۴۱۰ هزار لیر سوریه برابر با حدود ۱۰۰ دلار آمریکا می باشد. نکته قابل توجه این است که این محموله ها شامل سنگ های نامنظم و کوپه سنگ‌های ریز و درشت است که از نظر ارزش مالی، در پایین ترین سطح فروش قرار می گیرد. جذب سرمایه در تغییر نحوه برداشت سنگ از برداشت به صورت انفجار به برداشت به وسیله دستگاه های سیم برش سنگ کابل الماس، می تواند علاوه بر افزایش تولید روزانه به حدود ۱۰ محموله، کیفیت برش سنگ را بالا ببرد که در این صورت، فروش این کوپه سنگ ها به صورت تنی ۵۰ هزار لیر سوریه خواهد بود و هر محموله بیش از ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار لیر سوریه برابر با حدود ۴۰۰ دلار آمریکا ارزش پیدا خواهد کرد. همچنین، تولید سنگ های کوپ منظم قابلیت صادرات خارجی داشته و می تواند ارز آوری زیادی به همراه داشته باشد.

 

 

اهداف

هدف از شروع به کار تولید کوپه سنگ به طور کلی، ورود سوریه به مرحله بازسازی و احتیاج مبرم این کشور به تولید مواد و مصالح ساختمانی داخلی بود.

همچنین، رغبت کشورهای همسایه سوریه از جمله اردن، عراق، لبنان، و کشور های حاشیه خلیج فارس که دارای بیشترین میزان آفتاب در طول سال هستند،‌به استفاده از این سنگ به دلیل سفید بودن و قابلیت بازتاب نور خورشید در طول تابستان، ما را برآن داشت که علاوه بر تولید برای بازارهای داخلی، چشم انداز صادرات سنگ به این کشور ها در بلند مدت را نیز متصور باشیم. این نکته قابل ذکر است که سوریه از سال ۲۰۰۵ میلادی عضو کنوانسیون لغو هزینه های گمرکی میان کشور های عربی است که همین موضوع، باعث کاهش هزینه های صادرات به این کشور ها شده است.

البته باید در نظر داشت که در همه کشورها، موضوع خام فروشی یک امر ناپسند است و همچنین به دلیل ارز آوری بسیار زیاد فروش سنگ برش خورده و آماده استفاده، افتتاح مجموعه سنگ بری با امکانات و ابزارهای برش و آماده سازی سنگ، از اهداف بلند مدت این تیم می باشد. وجود مجموعه سنگ بری، علاوه بر موارد ذکر شده، باعث استفاده از تمامی منابع موجود در معدن برای تولید مصالح مختلف ساختمانی از جمله خاک سنگ، سنگ نما در ابعاد مختلف، سنگ کف و سنگ مکعب به عنوان آجر دیوار می شود.

 

تهدیدات و پاسخ ها

تولید سنگ به روش سنتی و با استفاده از مواد منفجره، بیش از آنکه به تولید کوپه سنگ منجر شود، باعث از بین رفتن معدن می شود. این موضوع به دلیل نبود تضمین برای تأ‌مین مواد اولیه از جمله مواد منفجره و چاشنی های انفجاری و قیمت های متفاوت این محصولات در بازار سیاه از سویی، و از سوی دیگر استهلاک ماشین آلات از نظر سوخت برای پاکسازی محیط کارگاه از سنگ های غیرقابل استفاده، بازه سود این فعالیت را بسیار کاهش داده است. از این رو، استفاده از تجهیزات مدرن برای استخراج سنگ از جمله بیل مکانیکی و دستگاه‌های سیم برش سنگ کابل الماس می تواند علاوه بر جلوگیری از هدر رفت سنگ، میزان استهلاک مالی و مواد اولیه برای تولید سنگ را به شدت کاهش دهد و همین موضوع، باعث افزایش بازه سوددهی می شود.

 

احتیاجات فعلی

 

اطلاعات تماس

برای ارتباط با پروژه و هماهنگی بازدید، از طریق دفتر اقتصادی ایران در حلب یا شماره زیر ارتباط بگیرید.

حسن پاکزاد – روابط عمومی:

 (فقط واتس اپ) ۹۸۹۰۳۳۴۷۴۹۶۸+

 

  • آدرس پروژه:

سوریه، استان حلب، حومه شمالی، شهر نبل، بالاتر از سد نبل، اراضی میاسه

 

لازم به ذکر است که دفتر اقتصادی ایران در این پروژه هیچگونه فعالیتی ندارد و سرمایه گذاران باید با دقت و بررسی کامل تمام ابعاد پروژه را در نظر گیرند زیرا دفتر اقتصادی تنها معرفی کننده پروژه است و هیچ منفعتی از طرح و اجرای این پروژه نمیبرد.

 

نمایش بصورت تمام صفحه