نشست تجاری آقای مهدی عباسی مدیر دفتر تجارت ایران و کشورهای عربی و فرصت سرمایه گذاری در حوزه سیمان سوریه
 این نشست در محل دفتر تجارت ایران و کشورهای عربی برگزار گردید که طی آن آقای مهدی عباسی مدیر دفتر تجارت ایران و کشورهای عربی با:

  • آقای عبدالله رمیش صاحب شرکت الرمیش البنا و لتطویر العمرانی الحدیثه

در خصوص نحوه راه اندازی شرکت سیمانی و واردات سیمان سفید گفتگو کردند.

خلاصه گفتگوی این نشست در خصوص سیمان سوریه :

در حال حاضر واردات سیمان سیاه  به سوریه ممنوع میباشد و قبل از بحران ترکیه و مصر بزرگترین صادرکننده به سوریه در زمینه سیمان بودند ، بزگترین کارخانه سیمان قبل از بحران در حلب با ظرفیت روزانه ۳۰۰۰ تن بود که با توجه به آسیب جدی این کارخانه

(البته بارها بعنوان فرصت سرمایه گذاری عالی اعلام شده است) در حال حاضر کارخانه های طرطوس و حما بزرگترین تامین کننده های سیمان داخل سوریه هستند .

درحال حاضر در بازار آزاد سیمان سیاه هر تن حدود ۶۲ دلار و دولتی سهمیه ای هر تن حدود ۴۲ دلار خرید و فروش میگردد و بازار کشش بسیار خوبی در حوزه سیمان سیاه دارد و تاجری مانند ایشان روزانه ۱۰۰۰ تن سیمان سیاه میفروشد ، سود در فروش سیمان سیاه تقریبا در هر تن حدود ۱۵ دلار با سهمیه ماهانه ۵۵۰۰ تن میباشد .

 تنها سیمان سفید اجازه واردات به سوریه را دارد که بخشی از ایران تامین میشود که در حال حاضر در بازار هر تن حدود ۱۲۵ دلار میباشد ولی مصرف این سیمان در بازار بسیار کم است، البته فرصت خوبی در صادرات از ایران به سوریه میباشد.

 فرصت سرمایه گذاری برای راه اندازی مجموعه های سیمانی در سوریه با توجه به اینکه واردات کلینکر به سوریه آزاد میباشد طلایی و استثنایی میباشد.

البته همانطور که قبلا هم بارها اشاره کرده بودیم فرصت حضور در سرمایه گذاری سیمان در کشور سوریه جزو فرصت های طلایی میباشد .