نشست تجاری مدیر دفتر تجارت ایران و کشورهای عربی با مهندس عماد الدین عساف مدیر کارخانه تراکتورسازی سوریه (الفرات)

این نشست در محل دفتر تجارت ایران و کشورهای عربی برگزار گردید که طی آن مهندس مهدی عباسی مدیر دفتر تجارت ایران و کشورهای عربی با:

  •  آقای مهندس عماد الدین عساف (مدیر عامل شرکت تراکتورسازی حلب)
  • خانم مهندس ماری اسکندر ادم (وکیل شرکت موتورسازان تبریز در سوریه )

در خصوص نحوه همکاری و عقد قرار داد واردات تعدادی از تراکتورها از ایران، و در مرحله بعدی عقد قرارداد مشارکتی برای مونتاژ تراکتور در کارخانه تراکتور سازی حلب سوریه، گفتگو کردند.

شرکت تراکتور سازی حلب (الفرات) تنها کارخانه تولید تراکتور در سوریه با مساحت ۲۲۸ هکتار، به شمار می آید که در سال ۱۹۷۴ تاسیس شد. در شروع کار شرکت تراکتور سازی حلب، قطعات تراکتور ۶۰ و ۷۰ اسب بخار را از اسپانیا واردات می کرد و در کارخانه خود مونتاژ می کردند.

در مرحله بعدی، تراکتور سازی حلب قطعات تراکتور را در حلب می سازد و فقط موتور تراکتور “perkins” از انگلستان واردات می کرد.

از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ شرکت تراکتورسازی حلب با شرکت تراکتورسازی تبریز مراودات داشت که به علت بحران سوریه این ارتباط قطع شد.

 

آقای عساف، رضایت کشاورزان سوری و قیمت و کیفیت ساخت دستگاه تراکتور ایرانی را عالی عنوان کرد و تمایل خود را برای از سرگیری کار با شرکت تراکتورسازی ایران، اعلام نمود.

مهندس عساف از موضوع عدم تامین تراکتورهای سوریه از سوی ایران بشدت گله مند بودند و اظهار میداشتند پس از بدقولی ایرانی ها در خصوص فروش تراکتور به سوریه بصورت cif ، شرکت هندی قبول کرد تعداد ۲۰۰۰ دستگاه تراکتور را تحویل سوریه نماید که پس از تحویل ۶۰۰ دستگاه در سال ۲۰۱۹ ، بعلت وضع قانون تحریمی سزار توسط آمریکایی ها آن شرکت هندی دیگر نتوانست مابقی را تحویل نماید و شرکت ایرانی نیز علی رغم اینکه برای ۲۰۰۰ تراکتور از کشاورزان سوریه پول دریافت کردیم ، قبول نمیکند بصورت cif به ما تراکتور بفروشد و این مناسب دو کشور دوست و برادر نمیباشد .

مهندس عباسی، درباره اهمیت افزایش ارتباطات و تجارت بین دو کشور همسایه و دوست، علاوه بر ایجاد شراکت در زمینه تولید تراکتور در کارخانه تراکتور سازی حلب و مشارکت در حوزه های صنعتی دیگر، گفتگو کردند و راهکارها را مورد بررسی قرار دادند.

نشست تجاری با مدیر کارخانه تراکتورسازی سوریه  (الفرات)

نشست تجاری با مدیر کارخانه تراکتورسازی سوریه (الفرات)

نشست تجاری با مدیر کارخانه تراکتورسازی سوریه  (الفرات)

نشست تجاری با مدیر کارخانه تراکتورسازی سوریه (الفرات)

ضمن عرض ادب و احترام به کلیه عزیزان تجار و سرمایه گذاران و علاقمندان به بازار کشور سوریه ، موارد ذیل به حضور ارسال میگردد

۱-رسالت اصلی دفتر تجارت ایران و کشورهای عربی شناساندن بازار سوریه و خاصا شهر حلب بدون هرگونه استفاده مادی میباشد و از آنجا که هزینه های این دفتر از طرق مختلف تامین میشود لذا هرگونه مشاوره اقتصادی و تجاری از سوی این دفتر کاملا رایگان و بدون دریافت هرگونه وجهی میباشد و این موضوع را وظیفه خود در برابر شهدای مدافع حرم که مظلومانه و غریبانه در این سرزمین شهید شده اند و هدیه ای است به روح پرفتوح شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز .

۲-مسول و کارشناسان این دفترچندین سال میباشد در کشور سوریه و شهر حلب مستقر میباشند و لذا هرگونه اعلام نظر و ارایه مطلب از داخل کشور سوریه به عزیزان ارسال میگردد

۳-با توجه به حجم بسیار بالای پیام ها و درخواست ها و متاسفانه نبود رایزن بازرگانی رسمی از سوی دولت ایران در این کشور و همچنین محدودیت نیروی انسانی این دفتر پیشاپیش از اینکه روزانه فقط اخبار اقتصادی و چکیده مناقصات خدمتتان ارسال میگردد عذر میخواهیم ، لیکن کلیه سوالات در اسرع وقت جواب داده میشود

راه های ارتباطی با دفتر تجارت ایران و کشورهای عربی

آدرس درگاه ثبت اطلاعات تجار و بازرگانان در دفتر تجارت ایران و کشورهای عربی

www.iseconomy.com

 

آدرس سایت رسمی دفتر تجارت ایران و کشورهای عربی

www.tradetejarat.com

 

برای دسترسی سریعتر به محتوای سایت عضو کانال ما شوید

درصورت تکمیل بودن یک گروه واتس اپ میتوانید روی سایر گروه ها بزنید(محتوای گروه ها مشابه هم و همزمان بروز میشوند.لطفا فقط در یک گروه عضو شوید)

 

آدرس کانال تلگرامی دفتر تجارت ایران و کشورهای عربی

https://t.me/Iransyriaeconomy