مهندس الفراح، دستیار وزیر گردشگری سوریه در امور توسعه گردشگری و سرمایه گذاری، اظهار کرد که این وزارتخانه در حال برقراری تماس با شرکت های خلیجی برای فعال سازی مجدد پروژه های معلق آنها در سوریه است.

وی افزود بازگشت سرمایه‌های کلان عربی به سوریه نزدیک است، به‌ویژه پروژه‌های سرمایه‌گذاری که قبل از جنگ با میلیون‌ها دلار قرارداد بسته شده بود. به‌ویژه پروژه های متعلق به شرکت‌ امارتی «الفطیم» و شرکت کویتی «الخرافی»

الفراح در ادامه بیان نمود که پروژه “خمس شامات” متعلق به شرکت اماراتی “الفطیم” در خط مقدم پروژه های بازگشتی قرار دارد.

و این پروژه عبارت است از یک پروژه توریستی عظیم در نواحی الصبوره- یعفور در حومه دمشق، که بیشتر شبیه یک شهرک توریستی یکپارچه است که همه خدمات توریستی، مسکونی، تجاری و تفریحی را داشته باشد.

افراح افزود: همزمان ارتباط با شرکت کویتی «الخرافی» در حال برقراری است برای از سرگیری پروژه «کیوان» که این پروژه عبارت است از احداث یک مجموعه هتل توریستی بین المللی یکپارچه که در مساحتی حدود ۵ هکتار وسعت دارد با هزینه تخمینی ۲۱۷ میلیون دلار و سرمایه گذاری آن برای ۴۵ سال می باشد.

شایان ذکر است که تعداد گردشگران در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ به ۴۸۰۰۰۰ گردشگر رسیده است و خاطرنشان می شود که پروژه های گردشگری متعلق به وزارت گردشگری حداقل مبلغ ۱۵ میلیارد لیر سوریه (۴,۲۸۵,۷۱۴دلار)  بصورت مستقیم به خزانه دولت در سال ۲۰۲۱  وارد کرده است.

(أثر پرس)