منابع اداره گمرک در استان های دمشق، لاذقیه و حلب اظهارکردند که ارزش جرایم پرونده های قاچاق گمرکی در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۴۹ میلیارد لیرسوری(۱۹,۴۰۵,۹۴۰ دلار) رسیده است و تعداد پرونده ها به حدود ۴۱۵۹ مورد رسیده است.

قتیبه خلوف، مدیر گمرک دمشق بیان نمود که موارد قاچاق کشف شده در دمشق  شامل «خودرو، پوشاک تاناکورا ، دخانیات ، گازوئیل، ابزار و لوازم پزشکی، پارچه، لوازم الکتریکی، مواد غذایی و داروهای با منشاء خارجی» است.

وی افزود “ارزش جریمه های کشف شده توسط اداره گمرک دمشق از ابتدای سال گذشته به حدود ۲۰ میلیارد لیره سوری(۷,۹۲۰,۷۹۲ دلار) رسیده است، و تعداد این پرونده ها به حدود ۱۶۰۰ مورد می رسد.”

ماهر حسن رئیس گمرک لاذقیه گفت: این اداره از ابتدای سال گذشته تاکنون ۸۵۹ پرونده گمرکی را کشف کرده و جریمه های اخذ شده از این پرونده ها بیش از ۴ میلیارد لیر سوریه(۱,۵۸۴,۱۵۸ دلار) است. و ۸ میلیارد لیر سوریه(۳,۱۶۸,۳۱۶ دلار) هنوز پرداخت نشده است.

یاسین جواد، مدیر گمرک حلب گفت: «تعداد پرونده‌های کشف شده توسط اداره گمرک حلب از ابتدای سال گذشته به حدود ۱۷۰۰ پرونده است و ارزش جرایم  بیش از ۱۷ میلیارد لیره سوریه(۶,۷۳۲,۶۷۳ دلار) رسیده است.

جواد بیان نمود که مواد قاچاق کشف شده در حلب شامل« نخ، پوشاک، کفش، آرایش، پارچه های بافتنی، موبایل، انواع قطعات یدکی، اسباب بازی های کودکان، لوله های فلزی، لوازم الکتریکی ، دخانیات ، گازوئیل، مواد اولیه و مواد غذایی با منشاء خارجی» است، وی اشاره نمود که بیشتر این مواد  منشاء خارجی ناشناخته دارند و برخی از آنها از کشور ترکیه هستند.

(اخبار الصناعه السوریه)