۷۰ کارخانه دارویی حدود ۹۰ % از نیاز بازار را پوشش می دهند ( فرصت سرمایه گذاری )

صنعت داروسازی در سوریه در حال تلاش است تا از تحریم های غرب و اثرات جنگ تروریستی که به طور کلی بخش صنعتی را هدف قرار داده است، عبور کند.

مدین دیاب، مدیر کل سازمان سرمایه گذاری سوریه، توضیح داد که سازمان سرمایه گذاری مشتاق است تمام نیازهای کارخانه ها از مواد اولیه را به صورت محلی تأمین کند

با ارائه مجموعه ای از فرصت های سرمایه گذاری در صنایع دارویی با هماهنگی با وزارتخانه های بهداشت و صنعت از جمله یک فرصت برای استخراج و تولید نمک دارویی در استان حمص وجود دارد که با ظرفیت تولید سالانه حدود ۱۱ هزار تن تخمین زده شده است و هدف آن تأمین نیازهای کارخانه های دارویی محلی است.

دیاب اهمیت صدور قانون جدید سرمایه گذاری شماره ۱۸ را که به موجب آن تسهیلات، مزایا، مشوق ها و معافیت های مالیاتی اعطا می شود. نشان داد که هدف آن ایجاد فضای سرمایه گذاری رقابتی برای جذب سرمایه، گسترش پایگاه تولیدی، افزایش فرصت های شغلی و افزایش نرخ رشد اقتصادی برای دستیابی به توسعه جامع و پایدار، می‌باشد.

با اشاره به اینکه تعداد پروژه هایی که صنعت بهداشت، پزشکی و دارویی از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ جذب کرده اند، به ۱۷ پروژه رسیده و هزینه های آنها بیش از ۱۶ میلیارد لیر سوریه می‌باشد و پس از اتمام کار حدود ۲۰۰۰ کارگر استخدام خواهند کرد.

این پروژه ها در استان‌های ریف دمشق، لاذقیه، حمص، طرطوس، سویدا و حماه اجرا شد.

کارخانجات دارویی محلی حدود ۹۰ درصد از نیاز بازار را تامین می‌کند، که در استان‌های ریف دمشق، حلب، حمص، حماه، طرطوس و لاذقیه قرار دارد.

داروی بیماری‌های مزمن مانند دیابت، فشار، قلب، ضد آلرژی، ضد التهاب، کورتیزون، بیهوشی و غیره را تامین می کنند.

الفیصل اظهار داشت که حدود ۱۰ کارخانه وجود دارد که به دلیل خرابی در زمان بحران تعلیق شده اند. که بیشتر آنها در استان حلب هستند.

۲۰ کارخانه دارای مجوز، و در حال آماده سازی برای شروع کار و تولید هستند.

پیش از بحران، صنایع دارویی در سوریه بیش از ۹۳ % از نیاز بازار محلی را پوشش داده و محصولات خود را به ۵۴ کشور عربی و خارجی صادر میکرد.

(منبع سایت آژانس خبری سانا)